Kontakt
robert8
freddan5
Skärmavbild 2021-12-09 kl. 22.03.03
Skärmavbild 2023-09-18 kl. 09.11.01
Pata
Skärmavbild 2023-09-18 kl. 09.10.37
Skärmavbild 2023-09-18 kl. 09.10.20
avatar
Skärmavbild 2021-12-09 kl. 22.15.03
Skärmavbild 2021-12-09 kl. 22.09.31
T0CBF5ALS-U066G82ANLA-0953f9bc2979-512
Skärmavbild 2022-02-21 kl. 08.59.33

Fyll i dina kontaktuppgifter och beskriv ert projekt. Vi återkommer vanligtvis redan samma dag.

Skärmavbild 2021-12-09 kl. 22.03.03

Erika Bonér

2024-12-25

🎄 God fortsättning! Under julhelgen hänvisar vi till vår mailsupport eller jourtelefon för akut hjälp. Tors 2a Januari är vi tillbaka som vanligt! 

Därför behöver ditt företag en hemsida 2023

Tiderna förändras och utvecklas och det gör också vårt sätt att bedriva affärer. Idag fungerar hemsidan för ditt företag som ditt ansikte utåt. Den visar effektivt upp ditt företag för världen och ger dina potentiella kunder en insikt i dina värderingar, förmågor och unika försäljningsargument och vad som skiljer dig från dina konkurrenter.

Att upprätthålla en digital närvaro för ditt företag är avgörande för att etablera trovärdighet och konkurrenskraft. Att inte ha en uppdaterad hemsida kan förmedla ett föråldrat förhållningssätt till teknik eller väcka tvivel om ditt företags lönsamhet i jämförelse med andra företag.

👇🏻 Offert? / Kontakt  ✌🏻 Se referenser/case

Varför behöver ett företag ha en hemsida?

Nu när vi redan är framme vid år 2023 är det absolut nödvändigt för ditt företag att ha en hemsida. Anledningen är att det är avgörande för företag att ha en onlinenärvaro 2023 för att synas på nätet bland allt annat brus som finns. Faktum är att statistiken visar att knappa 40 % av småföretagarna inte har en hemsida än (!) och går miste om möjligheter att komma i kontakt med kunder. Som företagare är det avgörande att synas digitalt med en webbplats för att vara konkurrenskraftig och bli ledande bland sina konkurrenter och inte riskera att bli omkörd i innerfilen.

Hemsidan är ditt säljverktyg 24/7

Även om vissa kanske hävdar att sociala medier såsom Facebook och Instagram har tagit över, är det viktigt att förstå att det bara är en av många kanaler som leder trafik till din hemsida. Se din webbplats som en säljare som är tillgänglig 24/7, 365 dagar om året och som finns där när du själv ligger och sover -  men utan någon trafik, kommer du inte sälja någonting.

Trafiken till hemsidan är A och O

Att generera trafik är nyckeln till en framgångsrik hemsida. Det är viktigt att du arbetar med och anpassar dig till vad dina kunder vill ha för att fortsätta förbättra din webbplats. Se din hemsida som ett pågående projekt som du arbetar med kontinuerligt: ungefär som att du snabbt kollar av mailen varje dag - att du även lägger ner tid på din hemsida och skapar en rutin för det.

Vad ska jag göra för att driva trafik in till hemsidan?

För att driva trafik till din företags webbplats finns det flera vanliga metoder du kan använda dig av:

  • Sociala medier (Linkedin, Facebook, Instagram, för att nämna några)
  • Optimera hemsidan för sökmotorer - sökmotoroptimering
  • Annonsera genom Google Ads, Meta Ads, Linkedin Ads
  • E-postmarknadsföring

En hemsida för ditt företag - en investering för dig

Att investera i en hemsida är avgörande för ditt företag 2023, men den kräver konsekvent underhåll för att hålla den engagerande, levande och relevant för dina besökare. När du har gjort den inledande investeringen för ditt företag med en ny hemsida i kombination med effektiva marknadsföringsstrategier: kan din väldesignade hemsida fungera som ett kostnadseffektivt marknadsföringsverktyg och säljverktyg för att generera leads för din business. 

Vad kostar en hemsida för mitt företag?

Kostnaden för en ny hemsida för ett småföretag eller ett större företag kan skilja sig åt beroende på vad det är för projekt du önskar, vi börjar med ett uppstartmöte och diskuterar fram detta tillsammans. 

Slutsats:

  • Hemsidor i all ära - men se till att få trafik till den för att ditt företag ska synas
  • Se din hemsida som en säljare 24/7 som återspeglar ditt varumärke
  • Din hemsida består inte bara av kostnader - den är en långsiktig investering
  • Arbeta med din företagshemsida kontinuerligt för att den ska förbli engagerande för dina besökare



Robert Edvardsson

VD, robert@sphinxly.se

Fredrik Elneus

Byråchef, fredrik@sphinxly.se

Offertförfrågan

Fyll i formuläret så kikar vi på hur vi kan lyfta er företags webb!

Cookies

Den här webbplatsen använder cookiesför statistik och användarupplevelse.

Sphinxly AB använder cookies för att förbättra din användarupplevelse, för att ge underlag till förbättring och vidareutveckling av hemsidan samt för att kunna rikta mer relevanta erbjudanden till dig.

Läs gärna vår personuppgiftspolicy. Om du samtycker till vår användning, välj Tillåt alla. Om du vill ändra ditt val i efterhand hittar du den möjligheten i botten på sidan.